Re: Jaka rozdzielczosc zgrywania materialu tv z tunera i do jakiej konwertowac?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Jun 2008 - 12:39:36 MET DST

"Bonaventura" <bonawentura2@o2.pl> wrote in message
news:g2io4v$3ph$1@node2.news.atman.pl...

> Ja się nie doczytałem w pierwszej wiadomości, że materiał "poleci" w
> sieć.
> Nie polecałem 30 fps. Ilość klatek na sekundę jest określona w systemie
> PAL na 25, no chyba, że mieszkamy w Brazylii wtedy faktycznie będzie
> około 30.

640x480 to rozmiar malo europejski, jesli jeszcze uwzglednisz fakt ze 99%
materialu ma charakter interlace to takie video bedzie dramatem.

> Kolega Alan chce to nagrywać z karty tunera TV (przynajmniej ja tak to
> zrozumiałem). Zwykle, oprogramowanie do kart TV, samo narzuci możliwe
> rozdzielczości zgrywanego materiału. Kompresja jaką przy tym zastosuje
> będzie wynikać z szybkości procesora i ilości wolnego miejsca na dysku.

tak, ale nie ma co forsowac dziwnych rozdzielczosci ktore albo pogorsza
jakosc albo spowoduja marnowanie zasobow komputera

> Tego czego nie ma w materiale źródłowym nijak nie przywrócisz. A co do
> rozpraszania, to swoje materiały filmowe wolę "rozpraszać" we własnej
> szafie niż w sieci.
> Co do nośników optycznych, który producent daje gwarancję 10 letniego
> przechowywania.

nie pisze ze mozna dodac cos czego nie ma, mowie ze mozna tak obrobic
material by skompensowac pewne neidoskonalosci technik analogowych
zwlaszcza domowych
sprawdz DVD-RAM - gwarancji nie ma 10 lat ale poprawnie nagrane i
przechowywane w odpowiednich warunkach (wlasciwa temperatura, brak
nadmiernego oswietlenia) powinny przezyc te 10 lat - poza tym szczegolnie
cenne materialy po porstu trzeba odswiezac co jakis czas kopiujac na nowy
nosnik

> Po zgraniu może przerobić pliki vob jak tylko będzie mu się podobało.
> Jaka karta wejściowa do PC zapewni takie nagranie? Karta tunera TV?

nie przerabia sie skompresowanego materialu - kompresja MPEG-2 jest z
natury stratna, zastosowanie jej przed obrobka pogorszy tylko istniejace
wady materialu

> Koszt samej, dobrej karty przechwytującej do PC już przewyższa koszt
> nagrywarki stacjonarnej.

nie rozumiem co jest dla ciebie dobra karta przechwytujaca ale z mojego
punktu widzenia zupelnie przywoite rezultaty mozna uzsykac na kartach
ktore kosztuja ponizej 100zl przy poprawnie skonfigurowanym kompie ktory
tez nie musi byc super wydajny. Nie popadajmy w skrajnosci - wiele kart
oferuje 10 bitowe przetwarzanie sygnal wizyjnego, przyzwoity S/N - czego
chciec wiecej?