Re: parametry kart dżwiękowych

Autor: hefal <hefalumpikWYTNIJ_at_TOo2.pl>
Data: Mon 09 Jun 2008 - 12:30:40 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1lv3lyd7ikf6m.1q15io0282y9d$.dlg@40tude.net...
> Cześć
> Mam takie pytanie - czy w przypadku kart dźwiękowych typu 5+1 sygnał
> przewidziany dla basowego głośnika jest obrabiany w karcie w dziedzinie
> częstotliwości czy po prostu jest robiona jest jakaś suma obu kanałów a
> ewent. obróbka częstotliwościowa następuje w torze wzmacniacza mocy?
> Oczywiście, chodzi o przypadek kiedy na wejście karty jest podawany
> klasyczny dwukanałowy sygnał stereo a sygnały wyjściowe muszą być jakoś z
> nich zmajstrowane. Czy jest może jakaś norma która to opisuje?

* Jeżeli idzie o dźwiękówki - to nie ma standardu ;) LFE - czyli kanał
dodatkowy - niekoniecnzie musi być kanałem stricte subbasowym.
W oprogramowaniu sterującym jednak można zazwyczaj ustawić
filtr dolnoprzepustowy, który odetnie częstotliwości powyżej
ustalonej i wyśle na kanał wsio co poniżej.
Subwoofer, z drugiej strony, również może mieć prosty filtr
czy też nawet krosownicę (czyli podłączasz sygnał szerokopasmowy
a łon rozdziela go przy pewnej cz. wysyłąjąc to co poniżej do
suba a to co powyżej do satelit).

ZDrawim.