Re: starzenie się notbooków

Autor: Bartłomiej Kowal <kowal.bartlomiej_at_gmail.com>
Data: Mon 09 Jun 2008 - 09:03:36 MET DST

On 7 Cze, 15:02, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@grush.one.pl> wrote:
> Bartłomiej Kowal wrote:
> Akurat pracę magisterską pisałem na komputerze stacjonarnym.
> I przy takim w akademiku/domu siedzi się najwygodniej :)
> Szczególnie, gdy trzeba zmieścić dużo materiałów na ekranie
> lub na biurku i korzystać z nich aktywnie w trakcie pisania.

Owszem, wygodniej się siedzi, ale:
a) musisz mieć gdzie siedzieć (są akademiki z jednym biurkiem na 2-3
studentów);
b) chodziło mi o możliwość przewiezienia komputera do innego państwa.
Mnóstwo osób kupuje laptopa przy okazji wyjazdu "na Erasmusa". I jeśli
nie robią tego przed wyjazdem, to już na po pierwszej wizycie w Polsce
(na święta) z laptopem na stypendium wraca zdecydowana większość.
Myślę, że podobnie jest ze zwykłymi studentami, którzy mieszkają w
akademikach kilkaset kilometrów od domu. Tzn. potrzebny im jest
komputer nie "przenośny", ale przede wszystkim "przewoźny" - który
można 4-5 razy w roku przewieźć do domu.

> Wiesz, mnie 13" się mieści. Właśnie w tej chwili. Ale pisać
> czegokolwiek poważniejszego mając komputer na kolanach na
> fotelu absolutnie bym nie chciał. Owszem, list czy post na
> grupę można, nawet jakiś artykuł z pamięci można, ale przy
> korzystaniu z zewnętrznych źródeł muszę mieć płaskie biurko,
> myszkę i dużo miejsca na rozłożenie papierów.

Mhm, chociaż jestem filologiem, to przeważnie pracuję z dokumentami w
postaci cyfrowej. Od jakiegoś 1,5 roku (czyli odkąd kupiłem sobie
skaner) na biurku oprócz klawiatury (albo laptopa) leży rozłożona
tylko 1 książka lub dokument. Cała reszta - albo w internecie, albo
zeskanowana w kompie. Kark mnie bolał od pochylania głowy i
przytrzymywania kartek ręką/kubkiem/laptopem.
Dlatego też raczej nie pracuję w fotelu - ale to Ty zwykle pisałeś o
wygodzie pracy na dobrym latopie z mocną baterią siedząc w fotelu. Ja
tylko staram się Ciebie przekonać, że są ludzie, dla których laptop
nie musi być malutki lub perfekcyjnie wykonany.

BTW, po co Ci myszka przy korzystaniu z zewnętrznych źródeł?

Pozdrawiam,
Bartek