Re: Ma³y, tani laptop?

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sun 08 Jun 2008 - 22:47:34 MET DST

Andrzej wrote:
> Przed chwil± w Faktach podana zosta³a wiadomo¶æ,
> ¿e jeszcze w tym roku ma³e laptopy bêdzie mo¿na
> kupiæ w cenie 1000-1200 z³.

Nie powiedzieli wielu rzeczy. Póki co jednak wiêksze laptopy z regu³y s±
tañsze, bo na takie jest najwiêksze zapotrzebowanie. Ludzie chc± byæ modni
i szukaj± zamiennika stacjonarki, wiêc wol± kupiæ celerona z ekranem 15",
choæ nie ma to zwi±zku z mobilno¶ci±. Dopiero teraz zaczynaj± pojawiaæ siê
tanie subnotebooki. W Faktach pominêli te¿ jeszcze jedn± kwestiê - to, ¿e
laptopy taniej± wynika tak¿e z faktu, ¿e producenci tn± koszty, stosuj±c
np. gorszej jako¶ci tworzywa, upraszczaj±c konstrukcjê mechaniczn± (czyli
zamiast sztywnego chassis, metalowego szkieletu i ¶rubek z silikonowym
zabezpieczeniem masz prosty, plastikowy kad³ubek, na d³u¿sz± metê znacznie
mniej trwa³y).
Dzi¶ za 1000-1300 z³ mo¿esz kupiæ nowego, prostego notebooka niskiej klasy
albo naprawdê porz±dny, ale u¿ywany (choæ czêsto w stanie fabrycznym -
naprawdê!) notebook, o niebo lepiej wykonany, trwalszy i w zupe³no¶ci
wystarczaj±cy do opisanych przez Ciebie zastosowañ, za to z regu³y
pozbawiony gwarancji. Ja wybra³em drug± opcjê i za nic bym siê nie
zamieni³.

k,