Re: Czy pociągnie Divx'y?

Autor: Padre <Padre_at_no.net>
Data: Sat 07 Jun 2008 - 02:10:17 MET DST

McClusky pisze:
> Czy komputer o konfiguracji:
>
> proc: Intel Pentium 1500 MHz
> RAM: 256 MB
> Graf: zintegrowana 16 MB (!!!) <----- słabo...
>
> będzie płynnie odtwarzał divx'y?

Kupiłem małego Compaq za 65złociszy jako "media center" który podłącze
do telewizora HDReady przez dsub i będę używał do oglądania
zdjęć,przeglądania www, jako nocnego klienta bittorenta i oczywiście do
oglądania filmów divx. Komputer ma PentiumIII 733, 256MB Sdram i 40Gb
HDD oraz oczywiście zintegrowana grafikę. Po zainstalowaniu XP i
Allplayera z kodekami filmy odtwarzał płynnie, gdy doinstalowałem Power
Stripa i trochę software do słuchania muzyki czy przeglądania fotek
filmy tną sie okrutnie. Sprawdzałem każdy z doinstalowanych programów
osobno i wszystko jest OK, kiedy są razem - kicha. Ponowna instalacja XP
i efekt ten sam - im mniej softu na komputerze tym większa szansa na
dobre odtwarzanie divx :) Wyraźnie szkodzi jakiś program, który na
wydajnym komputerze nie sprawia żadnych dostrzegalnych kłopotów. Ten sam
soft używam na Pentium4 2,56GHz i oczywiście nie sprawia żadnych
kłopotów. Wniosek jest jeden - im słabszy komputer tym ważniejsza jego
optymalna konfiguracja.