Re: [info] temperatura dysku

Autor: kameleon <leo-art_at_gazeta.pl>
Data: Fri 06 Jun 2008 - 22:11:11 MET DST

Użytkownik "kamilk" <kamilk_wyczysc@klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl> napisał w
wiadomości news:g29qp7$47l$1@atlantis.news.neostrada.pl...
 Samsung 80GB na

> 4-letni Samsung SP0802N 80GB
>
> w wentylowanej, plastikowej kieszeni "noname" z wiatrakiem zduszonym tak
> >
> praca 24/7
>
> temperatura: 33 st. C (!!!)

Miałem dysk Samsung 400LJ bodaj (400GB, 8MB cache) w takim pudełku do
wyciszania (za stówę, Scythe Quiet Drive, na wyposażeniu termalpady), i
drugi dysk 160GB w tańszym pudełku (Acutake bez termalpadów). Ten dysk w
Scythe miał temperaturę w pobliżu 30 - trzydziestu kilku stopni, Acutake
(gorzej wycisza i mam co do niego wątpliwości, czy nie jest niezdrowy dla
dysku) miał podobną temp., ale zawsze kilka stopni wyższą od tego dysku
400GB w Scythe. Teraz podłączyłem dyski poprzez adapter sata - usb, i
rzeczywiście, jak sprawdzać ręką, to są mocno ciepłe, może nie parzą, ale
gdyby gdzie zmarznąć, to pewnie subiektywne wrażenie byłoby, że są bardzo
gorące. Scythe bardzo ładnie wycisza dysk, Acutake sporo przenosi nawet na
obudowę z pracy dysku, ale wycisza (słabiej, ale jednak).
Na swoje usprawiedliwienie, że się podzieliłem info - Scythe wygląda prawie
jak kieszeń, w sumie spełnia rolę opakowania bardzo dobrze. To te wiatraczki
na dyski jednak trochę szumią, że trzeba je wyciszać??