Re: prędkość internetu

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Wed 04 Jun 2008 - 21:49:26 MET DST

Dnia Wed, 4 Jun 2008 12:34:17 -0700 (PDT), stefandora napisał(a):

> Dziękuję wszystkim serdecznie za podawanie strony. Jednak mnie ciekawi
> czy w samym komputerze jest gdzieś takie miejsce, gdzie taka
> informacja jest podana.

Nie ma czegoś takiego jak "prędkość internetu". Może być np. maksymalna
przepustowość twojego łącza albo chwilowa prędkość transmisji danych na tym
łaczu. W związku z tym nie może być w komputerze miejsca podającego
"prędkość internetu". Pytającym o takie coś najczęściej chodzi o
przetestowanie maksymalnej przepustowości łącza. Podana ci strona
(speedtest) tego nie zmierzy (ona i inne podobne mierzą prędkość transmisji
od kilku okolicznych popularnych serwerów http i podają średnią). Ale
niezłym testem jest ściągnięcie instalki gadu-gadu :) i popatrzenie w
programie ściągającym jak szybko leci.

--
Jacek