Re: monitor LCD 24"

Autor: Dominik <domikw_at_kosz_gmail._com>
Data: Wed 04 Jun 2008 - 20:04:04 MET DST

Użytkownik "blekitna_stal" <blekitna.stal@gmail.com> napisał w wiadomości
> Jak otrzymasz, to napisz i jakie wrażenia

Monitor L227WT-PF mam juz kilka dni więc pora napisac parę słów. Zasadniczo
nie będę różnić się od opinii z jakimi zetknąłem się w internecie na forach
Pclab.pl i purepc.pl. Monitor wykonany jest estetycznie i po przjściu z CRT
17'' po prostu poraża wielkością :)
Obrotowa podstawa (350 stopni) wespół z mozliwością pochylenia panelu (-5 do
+20 stopni w pionie) daje możliwośc swobodnego dostowania położenia panelu w
pozycji najdogodniejszej dla użytkownika. Monitor posiada kilka domyślnych
trybów pracy - Film, Tekst, Domyślny i Tryb Użytkownika - co pozwala na
szybkie przełączanie a co za tym idzie, komfortową pracę. Możliwości
regulacji paramentów obrazu (gamma, RGB, ostorośc, kontrast, jasność,
temperatura barwowa) dają naprawdę spore mozliwości samodzielnej
konfiguracji ustawień. Monitor najefektowniej prezentuje się w domyślnej
rozdziałce 1650x1080 (60Hz) choć możliwe są oczywiście niższe
rozdzielczości, które LCD obsługuje bez zgrzytów.
Pora na konkrety:

Zalety:
1) Przestrzeń :)
2) Równomierne podświetlenie matrycy.
3) Swoboda konfiguracji ustawień wyświetlanego obrazu.
4) Jakość obrazu.
5) Dobre odwzorowanie kolorów, które jednak należy nieco dopieścić.
6) Estetyka :)
7) Kompletny brak smużenia (próbowałem już i gier i filmów).
8) Niski pobór prądu (45W/1W).
9) Gwarancja 30 dni na padniete piksele.
10) 3 lata gwarancji door-to-door.

Wady:
1) Kąty widzenia, co jest oczywiste przy matrycach typu TN. Przy normalnym
użytkowaniu nie jest to jednak uciążliwe.
2) Nieco problematyczne montowanie nogi. Przy "zatrzaskiwaniu" jej na panelu
miałem solidnego stracha, że zaraz coś urwę. W zamian mamy jednak gwarancję
stabilności. Nic się nie chwieje i nie buja. W instrukcji składania LCD ani
słowem jednak o owych zatrzasach nie wspomniano, co grozi ustawieniem
"niestabilnego" monitora, dla osób które miast patrzeć na ręce, posługują
się ściśle instrukcją.
3) Wychylanie monitora w pionie jest nieco problematyczne, gdyż również
wymaga uzycia znacznej siły.

To tyle na gorąco. Jak coś wpadnie mi do głowy - napiszę.

Dominik