"Mariusz Kruk" slrng4583k.lol.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl
> Nie wiem dlaczego uważasz, że zniechęcasz ludzi do egzekwowania swoich
Dlaczego nie wiesz? Dlatego, iż ja nie uważam, że zniechęcam. :)
Ty zniechęcasz. :)
> praw, ale podpowiem, że łatwiej przestać niż nazywać publicznie samego
> siebie przygłupem.
Nazywam tak Ciebie, nie siebie. :)
> Widzę, że lubisz zachowywać się jak gówniarz. Miłego życia.
Gówniarze odsyłają do prawników i ustaw? :)
Może i tak. :)
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321
http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2002/1176.htm
Oba linki na mojej stronie http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2002/1176.htm
-=-
Aby było jasne -- gwarancja może być korzystniejsza dla konsumenta
od ustawy tylko wówczas, gdy chroni dłużej niż przez dwa lata. Na
przykład -- ponoć srebrzone sztućce z Hefry mają gwarancję siedmioletnią.
Niby można wymyślić lepszą gwarancję, ale w praktyce takich nigdy nie ma.
Gwarant może na przykład zaproponować nagrodę w postaci miliona złotych,
gdy nagrywarka (za którą w sklepie płacimy 100 złotych) popsuje się, ale
zazwyczaj nigdy gwarancja nie chroni lepiej niż wiadoma ustawa.
Gwarancja jest przydatna także wtedy, gdy kupujący nie jest konsumentem.
-=-
Do egzekwowania wiadomych praw ustawowych wystarczy dowód zakupu
(nie slip świadczący o zapłaceniu kartą, lecz paragon) i niesprawne
urządzenie -- może to być także nie urządzenie, lecz inna rzecz, na
przykład buty, płaszcz, samochód, sznurek do snopowiązałki, ;) fotel,
szafka, czy cokolwiek poza na przykład energią elektryczną kupowaną
z druta; ciekawostką są żarówki, które na pewno dwóch lat nie
wytrzymują, co jest nawet podane wyraźnie na opakowaniach tychże. :)
No i ów dwuletni okres dotyczy rzeczy sprzedawanych jako nowe.
-- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/....Received on Sun Jun 1 16:35:17 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 01 Jun 2008 - 16:51:01 MET DST