Re: Nagrywarka DVD (P)ATA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 01 Jun 2008 - 15:01:03 MET DST

"Mariusz Kruk" slrng4538v.lol.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl

> Tak, ale tylko przez pół roku działa domniemanie istnienia wady w
> momencie wydania towaru. Po upływie tego czasu musisz dowieść, zgodnie z
> ogólnymi zasadami KC, że ta wada była od początku.

Trzeci raz do wariatkowa nie odeślę szanownego pana,
jako że to odsyłanie nie robi na panu wrażenia. :)

> Owszem, w niektórych przypadkach może to być na tyle łatwe, że
> sprzedawcy nie będzie chciało się walczyć, ale w niektórych może
> być cokolwiek trudniejsze.
> W ogólności - nie ma czegoś takiego, że w ciągu dwu lat "jak się
> zepsuje, to sprzedawca musi wymienić".

Nie musi -- może odstąpić od umowy i zwrócić pieniądze. :)

-=-

Zainteresowanych odsyłam do rzeczników, jako że jeden przygłup
twardo piszący bzdury może skutecznie zniechęcić do egzekwowania
praw danych przez Ustawodawcę. Rzecznicy opłacani są z podatków,
więc od klientów nie pobierają dodatkowych pieniędzy -- ani za
wizytę, ani za poradę, ani za zastępstwo w sądzie, ani za pisanie
pozwów... Inspekcja Handlowa pobiera symboliczne opłaty.

-=-

Trzeba jedynie udowodnić, iż urządzenie nie pracuje poprawnie.
I to odstępstwo od poprawności ma być poważne -- na przykład
nie można powiedzieć, że nagrywarka popsuła się, bo taca
wysuwa się o ułamek sekundy dłużej, niż powinna. :)

No i trzeba umieć odeprzeć zarzut typu:

 -- nagrywarka popsuła się pół roku temu, a pan żąda wymiany dopiero
    teraz, podczas gdy ma pan raptem dwa miesiące na zgłoszenie swego
    żądania

ale w przypadku nagrywarki raczej trudno sprzedawcy powalczyć na tym poletku.

Walczyć mógłby sprzedawca samochodu, który by twierdził, że klient
niepotrzebnie powiększył szkodę swą opieszałością. Nagrywarka raczej
jest dyskretna/skwantowana -- albo sprawna, albo niesprawna i raczej
powiększenie stopnia niesprawności jest niemożliwe.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'