Re: Bateria na p³ycie g³ównej

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 31 May 2008 - 00:48:00 MET DST

Dnia 30.5.2008, Zbigniew napisa³(a):

> No nie wiem. U mnie bios siê nie zmienia po wyjêciu baterii a zmieni³em w
> nim wcze¶niej ustawiena. Je¿eli bios jest na pamiêci statycznej to bateria
> nie jest potrzebna bo nie traci zawarto¶ci bez zasilania.

Co to za "pierdo³y"? Statyczna?

Primo. BIOS jest zapisany w EEPROMie, który jest pamiêci± nieulotn± (nie
ulega wyczyszczeniu po zaniku pr±du, baaaa, do skasowania jego zawarto¶ci
jest potrzebny pr±d).
Secundo. Ustawienia BIOSu przechowywane s± w pamiêci CMOS, która wymaga
zasilania i do tego s³u¿y bateria.

A to, ¿e Twoja p³yta nie straci³a ustawieñ wyt³umaczyæ mo¿na tym, ¿e w
ró¿nych p³ytach, po wyjêciu baterii, ustawienia te potrafi± byæ trzymane
jeszcze chwilê zanim "pamiêæ ta zdechnie" - dlatego "dla pewno¶ci" przy
czyszczeniu ustawieñ BIOSu prócz ustawienia odpowiedniej zworki zaleca sie
przytrzymanie klawisza 'power' przy wcze¶niejszym od³±czeniu zasilacza czy
te¿ kabla sieciowego (jak komu wygodniej).

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/