Re: monitor LCD 24"

Autor: Dominik <domikw_at_kosz_gmail._com>
Data: Thu 29 May 2008 - 21:20:56 MET DST

Użytkownik "Kecaj" <jz3944{nospamik}@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g1mv06$k3v$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam!
> A co sądzicie o tym monitorku, bo również się zastanawiam. Może ktoś z
> grupowiczów ma takiego i może coś więcej o nim powiedzieć?
>
> http://allegro.pl/item373468446_monitor_lcd_gateway_24_full_hd_s_pva_tylko_1zl.html

1) "ten monitor to atrapa monitora, pozbawiony prawdziwiej regulacji
jasności jak pisze Aries poraża jasnością i wypala wzrok, jak go ściemnisz
kontrastem to zamiast 16.7miliona kolorów masz 20% z tego. Żre 100W prądu
nonstop.
Absolutnie nie polecam - totalna atrapa prawdziwego monitora, tu nie trzeba
być grafikiem żeby dostrzec te mankamenty. W tej cenie znajdą się znacznie
lepsze wyświetlacze 24 SPVA"

2) "Po dwumiesięcznym okresie użytkowania musze dorzucic kilka informacji.
Piksele jednak były od razu, tyle ze były to martwe piksele a wiec
niewidoczne dla użytkownika w normalnym użytkowaniu a nawet trudno
zauważalne na ekranie kontrolnym (wiec da sie z tym życ;). Niemniej po dwóch
miesiącach doszedł jeszcze jeden martwy (w sumie 2 martwe i jeden stuck
piksel - tutaj w gre wchodzi gwarancaj pozwalająca mi wyminienić monitor na
nowy!) i wyrażnie nierownomierne podświetlenie na rogach ekrany widoczne
jednak tylko w ciemnym pomieszczeniu. Smużenia oczywiscie nie ma w zadnych
sytuacjach ale za to doskonalych barw kolorow uzyskac sie na tym monitorze
nie da...chyba ze z profesjonalnym kolorymetrem (ktorego cena wynosi ok
1000zl). Tak czy inaczej lepszego ekranu z marycą spva za tą cene nie ma, co
najwyżej Dell (ale to juz inna bajka cenowa). Trzeba byc tylko bardzo
ostrożnym przy kupnie i oglądac monitor pod kazdym kątem i polgodziny jak
trzeba ;) Kupowanie przez net wiąze się ze sporym ryzykiem ale wtedy mamy 10
dni rekojmi na zwrot towaru(ale i tak musimy pokryć koszty transportu do
sprzedawcy)."

Powyższe opinie pochodzą ze skapca. W Niemczech w ogóle nie widzę sprzęty
firmy Gateway :-> A co do aukcji to to jakiś absurd bo w sieci można kupić
ten LCD za 1250 zł a ta ktoś niby zapłącił już 1501 zł. Na kilometr śmierdzi
to podpuchą (może tak wysoko licytuje alias sprzedawcy, nieudolnie usiłując
skłonić ludzi do zakupu :D).

Dominik