Re: RAID1, jak postępować w razie awarii dysku?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 28 May 2008 - 00:24:55 MET DST

Użytkownik "beauforthax" <beauforthax@gmail.com> napisał w wiadomości
news:44b011dc-ec20-4ea0-a5d7-51e22e037be2@k13g2000hse.googlegroups.com...

> Załóżmy, że jeden z dysków uległ uszkodzeniu, co wtedy?

system wstaje i zwraca ci informacje o problemach z macierza...

> Gdy, wyjąłem jeden dysk i uruchomiłem komputer,
> Fedora zbuntowała się i nie uruchomiła.

Moze szukaj problemu w konfiguracji ewentualnie przejrzyj dmesg'a i zapytaj
na grupie linuksowej

> Co robić w przypadku uszkodzenia dysku?
> Czy rozwiązaniem (przynajmniej doraźnym) byłoby
> wyjęcie uszkodzonego dysku i wyłączenie RAID?
> Czy system w ogóle pójdzie?

Nie, przynajmniej, jesli mowimy o RAIDzie sprzetowym.

> Załóżmy, że uległ uszkodzeniu dysk i wymieniłem
> go na nowy? Co wtedy się stanie, czy automatycznie
> zawartość dysku zdrowego zostanie skopiowana
> na nowy?

tak jest... to bardzo fajna i parokrotnie sprawdzona przeze mnie cecha
RAIDow sprzetowych :)

Pozdrawiam
Michal