Re: jaki wybrac projektor multimedialny

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Tue 27 May 2008 - 23:22:31 MET DST

Użytkownik <dudziut@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:g1f1bp$6ob$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> Chcialbym zakupic projektor multimedialny, ale nie wiem jak sie za to
> zabrac.
> Przekazuje na ten cel 3000zł. Chciałbym by mozna bylo go podlaczyc do
> dekodera Polsatu, by czasami bez kompa i telewizora moznabylo cos
> obejrzec.
> Menu polskie w miare mozliwosci. Zabezpieczenia na lampe by podczas
> nagrzewania byla solidnie chlodzona i zabezpieczana przed spaleniem.
> Chcialbym by lampa miala dosc dluga zywotnosc i nie byla ciezko dostepna -
> [...]

Jesli chcesz wyswietlac obraz w naslonecznionych pomieszczeniach, to juz
masz problem...
3000 ansilumenow to minimum, co musisz miec, a i to moze nie przyniesc
spodziewanego efektu... Jesli zakladasz, ze ogladasz przy zaslonietych
zaluzjach/roletach, mozesz sobie pozwolic na 2000.

Kolejna sprawa to rozdzielczosc.. najtansze projektory maja rozdzielczosc
XGA (800x600 i podobne). Pozwoli ci to na normalna telewizje (nie HD), ale
juz komputer bedzie badziewnie sie zachowywal, bo zwyczajwe rozdzielczosci
zaczynaja sie od 1024x768 a wlasciwie ta granica juz sie przesunela nieco
wyzej... takze minimum rozdzielczosci wg mnie to SVGA

Lampa - obecnie lampy sa juz calkiem tanie - kosztuja 500-1000zl i starczaja
na 3-4tys godzin pracy. Ale szukaj takiego rzutnika, w ktorym lampe mozesz
wymienic sam - nie bardzo jest sens placic serwisowi za tak prosta
czynnosc... Rzutniki sa wlasciwie bezawaryjne, a jak sie zepsuja to
wlasciwie mozesz wyrzucic(mam rzutniki, ktore po paru latach intensywnego
uzywania maja termicznie odksztalcona plyte z elektronika, sciezki sie
rozchodza i nie stykaja)

Dopiero jak okreslisz te parametry, daj znac...

Pozdrawiam
Michal