Re: na nowej p³ycie - problemy

Autor: Jacek <jacekb_at_inetia.pl>
Data: Mon 26 May 2008 - 00:47:07 MET DST

> Widze ze masz 2 moduly RAMu - sprobuj porobic testy na jednym module. Byc
> moze sie cos "gryzie" w trybie dual channel.
> Memtestem tez bym potestowal osobno kazdy z modulow, a pozniej razem w
> parze

Tak zrobi³em i /odpukaæ/ 0 b³êdów na pojedyñczych modu³ach i na parze w
innej parze gniazd.

> Sprawdzilbym tez czy parametry pamieci sa odpowiednio wykryte/ustawione w
> BIOSie (byc moze napiecie za male?).

BIOS wykrywa parametry pamiêci nieco kulawo tzn. wykry³ napiêcie 1,9V choæ
dla tej pamiêci potrzeba 2,2V i tak ustawi³em rêcznie w Biosie ju¿ znacznie
wcze¶niej przed testami. Bios pokaza³ równie¿ ¿e pamiêæ jest 5-5-5-16 a
powinno byæ 4-4-4-12. Próbowa³em przestawiæ to rêcznie ale niestety
pierwszej pi±tki nie da³o siê i wysz³o 5-4-4-4-12. Nie wiem czy tak mo¿e
byæ, czy to jest lepiej wiêc wróci³em do 5-5-5-16.

Przeanalizowa³em te¿ pliki minidump i wyczyta³em z nich, ¿e nie ³aduj± siê
jakie¶ sterowniki, wiêc za rad± wyczytan± na jakim¶ obcojêzycznym forum, ¿e
w takim przypadku nale¿y przeinstalowaæ windê co zrobi³em. Na razie
zauwa¿y³em jedn± zasadnicz± zmianê mianowicie dioda NumLock ga¶nie wraz z
wy³±czeniem windy czylipowróci³a do w³a¶ciwego stanu. Z niepokojem czekam
te¿ na pierwszy samoczynny restart / oby go nie by³o/.
Reasumuj±c na razie - chyba jednak to nie pamiêæ a winda lub procek. Na
razie cieszê siê, ¿e ³adnie trzyma temperatura.
Pozdrawiam
Jacek
I czekam na jeszcze jakie¶ podpowiedzi.