Re: monitor full HD od BenQ

Autor: Euro <euro_at_dev.de>
Data: Sun 25 May 2008 - 14:47:13 MET DST

> 1.
> tzn. *jaki* powinien byc *typ* matrycy? jak sie nazywa ten wlasciwy *typ*
> matrycy.

poszukaj w google typy matryc: TN MVA PVA SPVA,
w skrócie: TN - tanie, masowo stosowane, bardzo szybkie, marniutkie kąty w
pionie
**VA- drogie, bardzo szerokie kąty, świetne kolory

> 2.
> pixel pitch - ...
> brightness - ...
> response time - ...
> viewing angle - ...

viewing angle: 178/178 minimum (jeżeli jest 160/160 lub 170/160 lub 170/170
to na 99% jest zwykła matryca TN o realnych kątach w pionie wynoszących ~50
stopni)

brightness: jeżeli to ma być monitor to im mniej tym lepiej (250 góra
300cd), dla porównania nowy monitor CRT ma max jasność 120cd i jak to sie ma
do TV LCD które mają 500cd - problem taki ze na LCD bardzo często nie da
się wystarczająco zmniejszyć tej jasności do optymalnych poziomów - skutki
tego są przeróżne od kiepskiej czerni po utratę kolorów wynikającą ze
skręcenia jasności matrycą

> 3.
> A na jakie *inne* jeszcze parametry, ktorych tutaj nie ma, zwracac uwage i
> jakie powinny byc?

> Wiesz, czytam specyfikacje i mam wiedziec - ten OK, tamten nie.
> Prosto,czytelnie, dla prostego czlowieka wiedza.
> dzieki.

matryca to główne kryterium wyboru LCD, jeśli jesteś maniakiem szybkich gier
albo nie masz kasy to kupujesz TN, w każdym innym wypadku staraj się szukać
monitora na PVA SPVA SIPS MVA AMVA itd, kontrukcja też ma znaczenie bo np
gateway 2485 mimo świetnej matrycy SPVA kuleje pod względem elektroniki