Re: intel ICH9r, barracuda 7200.11 i raid

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 25 May 2008 - 02:26:32 MET DST

"Zbigniew" napisał:

> Poczytaj sobie grupę dla programistów.

Poczytaj sobie Netykietę i zacznij wreszcie zostawiać wrotki i ew. cytaty,
bo Twoje posty wyglądają tak, jakbyś dyskutował sam ze sobą ;-)

> Wiesz jak działa buforowanie? Program jest nieprawidłowo informowany przez
> zwrotną odpowiedź z systemu operacyjnego
> że dana została zapisana do pliku, podczas gdy ona znajduje się
> w buforze w pamięci operacyjnej

Pomyliłeś pojęcia. W jakiej pamięci operacyjnej? Mowa jest o buforze
wbudowanym w kontroler dysku, obsługiwanym przez jego firmware i dane z
tegoż bufora są przesyłane "na talerze" niezależnie od tego czy system
operacyjny wisi czy nie. Dlatego Twoja wypowiedź: "Nie radzę buforować
zapisu plików dla hdd" w oderwaniu od jakiegokolwiek cytatu wprawiła mnie w
dobry humor ;-)
Problem, który opisujesz, występuje w profesjonalnych kontrolerach RAID z
dużą ilością pamięci i tam faktycznie, jeśli ktoś nie ufa wbudowanej weń
bateryjce i zewnętrznym UPS-om, przełącza go w tryb write-through, ale
Bartek robił te testy na RAID w ICH9R - jest tam w ogóle jakiś sprzętowy
bufor, czy też wykorzystywany jest cache poszczególnych dysków? A może masz
rację z tą pamięcią operacyjną i bufor jest wygospodarowany z pamięci RAM?
Co tak naprawdę obsługuje opcja "HD Write Cache Enabled" dla Array_XXXX na
ICH9R?

JoteR