Re: Uratowac pliki z dyskietki 1.44 odlepionej od kolka?

Autor: John Smith <dam9723_at_buziaczek.pl>
Data: Wed 21 May 2008 - 21:13:39 MET DST

To prawda, ścieżki są bardzo szerokie w porównaniu z HDD. Głowica również,
a to oznacza, jakby nie patrzeć, że musi się znajdować na ścieżce a nie obok.
Właśnie brak tego zgrania jest przyczyną braku przenośności danych między
różnymi napędami.

Częściowo przetworzony sygnał (po komparatorze) z głowicy jest na złączu
krawędziowym napędu i można go obejrzeć oscyloskopem. Choćby po to aby
zobaczyć czy głowica jest na ścieżce. Głowicę można nieco przesunąć
względem ścieżki naciskając DELIKATNIE palcem na jej umocowanie przy
śrubie napędowej. Często decyduje to o odczycie danych.

> Czyli twierdzicie ze w tym szalenstwie jest metoda? :-)
Jak najbardziej.
K.