Re: WDC Dysk 160GB ?? a moze 149GB?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Wed 21 May 2008 - 13:46:36 MET DST

cinekd pisze:
> I tu pojawia mi sie pytanie czy aby mój dysk nie jest uszkodzony?
>
> Disk Checker podaje mi 156280288 kB
> Tak wiec mam:
> 160031014912 B (bajtów)
> 1280248119296 b (bitów)
> 152617.46875 MB
> 149.04049682617 GB
>
> 149 GB to troche mało jak na reklamowane 160 GB. Ostatnio chyba weszłą
> jakaś ustawa zabraniająca nieuczciwych i wprowadzających w błąd
> reklam. Ale moze sie myle i dysk ma 160 GB tylko ze jest uszkodzony?
>
> Jak myślicie?

Prawidłowo jest. Tak wszystkie dyski mają.
Im większy dysk kupisz tym większą "stratę" pod systemem operacyjnym
ujrzysz.
Jak ktoś już napisał, dobrze ze nie kupiłeś 1000GB, bo wtedy byłoby
niezłe rozczarowanie faktyczną pojemnością, LOL.

btw. pojemność rzeczywista zależy tez od wielkości pojedyńczego clustra,
na ile kb ustawiłeś?

P.S.
to spisek producentów, ale winni są Illuminaci i cykliści ;>

--
pozdr
STranger