Re: WDC Dysk 160GB ?? a moze 149GB?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 21 May 2008 - 12:24:45 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "cinekd"
>Witam
>Od dawna wiedziałem ze dyski twarde mają błędnie podawaną pojemnośc
>ale że aż tak?
>I tu pojawia mi sie pytanie czy aby mój dysk nie jest uszkodzony?
>
>Disk Checker podaje mi 156280288 kB
>Tak wiec mam:
> 160031014912 B (bajtów)
> 1280248119296 b (bitów)
> 152617.46875 MB
> 149.04049682617 GB
>
>149 GB to troche mało jak na reklamowane 160 GB. Ostatnio chyba weszłą
>jakaś ustawa zabraniająca nieuczciwych i wprowadzających w błąd
> [...]

Myślimy, że ten temat przewija się tu co chwilę.
Masz dysk o pojemności 160GB (a nawet minimalnie powyżej), co daje
149GiB. Po partycjonowaniu i formatowaniu użyteczna pojemność jeszcze
się zmniejszy.

--
  Kruk@ -\                   | Microsoft Office 2000: Ach, jak wygodnie
          }-> epsilon.eu.org |