Re: Komp dla zastosowań biurowych i czasami film

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Wed 21 May 2008 - 09:40:51 MET DST

> Intel Pentium E2180 2.00 GHz BOX (LGA775, FSB 800, 1MB, 64-bit) 185,-
> Intel Celeron E1400 2.00 GHz BOX (LGA775, FSB 800, 512kB, 64-bit)
> 153,-

Szybszego nie trzeba. Chyba, że pracujesz w biurze projektowym :)

> Asus P5B, P965, DualDDR2-800, SATA2, GBLAN, ATX, Core2 180,-
> Asus P5KPL, G31, DualDDR2-800, SATA2, RAID, ATX, Core2 163,-

Popatrz na to, co Ci jest potrzebne. Może lepiej kupić typowo biurową
płytę z wbudowaną kartą graficzną, na przykład Gigabyte GA-G31M-S2L 1.0
G31 VGA. Płyta nie posiada zbędnych dodatków np. kontrolera RAID, ale
czy w ogóle chcesz konfigurować macierz (i kupować kilka dysków)? Za to
masz na pokładzie kartę graficzną w zupełności wystarczającą do pracy
biurowej i oglądania filmów. Oczywiście bez wyjścia TV, ale piszesz o
oglądaniu filmów na monitorze 19".
Zaraz odezwie się ktoś, że jakość wyjścia VGA jest gorsza od DVI. Zgoda,
teoretycznie tak, w praktyce ja na swoim monitorze 22" w rozdzielczości
1680x1050 nie dostrzegam żadnej utraty jakości (mam oba złącza, więc mam
jak porównać), więc zupełnie nie stresuj się połączeniem sprawdzonym
kablem VGA. Zresztą,

> GeForce 8500GT Asus 256MB, Magic, DDR2, HDTV, DVI, PCI-E 165,-
> GeForce 7300GT Asus 256MB, DDR2, TV&DVI, PCI-E, Silent 149,-

W świetle powyższego w ogóle nie musisz kupować karty graficznej, która
zużywa dodatkowo prąd i ogrzewa wnętrze komputera.

> DDR2 2048MB 800MHz Kingston (2x1024MB, DualDDR, CL5) 124,-

Nie, kup od razu 1 moduł 2048MB, będziesz miał drugi slot wolny, co
pozwoli w razie potrzeby rozbudować pamięć o kolejny moduł. Cenowo
wychodzi bardzo podobnie. Nie patrz na dual, jeśli zakładasz pracę
typowo biurową.

Aha, mała sugestia, kup osobno zasilacz i obudowę. Wybierz sobie markowy
zasilacz z dużym i cichym wentylatorem 120mm - docenisz cichą pracę
komputera. Nie patrz na to, ile W ma zasilacz, tylko jakie oferuje prądy
maksymalne na liniach +3,3V, +5V i +12V. W Twoim przypadku wystarczy
nawet zasilacz o realnej mocy 300 - 350W, więc zakup większego niż 400W
to już przepłacanie. Ja sam jestem zwolennikiem zasilaczy HuntKey (lub
identycznych markowanych przez NeoTec Maximus).

g.