Maksymalny dysk Sata do p³yty g³ównej Intela

Autor: bybo <bybo71_at_gmail.com>
Data: Tue 20 May 2008 - 20:45:49 MET DST

Witam,
Proszê o pomoc wyborze dysku SATA(mo¿e macie podobn± p³ytê) pod p³ytê
g³ówn± Intela D865PERL.
Obecnie mam na pok³adzie 2 dyski po 80 GB/ ATA i doszuka³em siê w
specyfikacji mojej p³yty g³ównej, ¿e obs³uguje dyski SATA i pomy¶la³em,
¿e dokupiê sobie dysk SATA do tego zestawu.
I tu pytanie - jaki max GB dysk SATA obs³u¿y moja p³yta g³ówna?
Na stronie Intela znalaz³em takie co¶, cytujê:"137 GB Drive Size Limitation
The original Windows XP or 2000 CDs can only support a maximum hard
drive capacity of 137 GB. To install a hard drive larger than 137
gigabytes on your computer you need Windows 2000 Service Pack 3 or later
or Windows XP Service Pack 1 or later."
A powy¿sze info to stara informacja (p³yta jest z 2003r.) - jest co
prawda nowszy bios z 2005, ale jak poczyta³em nie wnosi nic do
zwiêkszenia wielko¶æi dysków obs³ugiwanych przez t± p³ytê.
Czy je¿eli w miêdzyczasie powsta³ Sp 2 i ostatnio Sp3 do XP-ka to nie
muszê siê martwiæ z obs³ug± dysku SATA np 500GB?
Dziêki z góry za pomoc

Pozdrawiam

bybo