sata w biosiu

Autor: mw <michalwert_at_poczta.fm>
Data: Fri 09 May 2008 - 20:44:34 MET DST

Mam w swoim laptopie HP Pavilion mozliwosc ustawienia trybu pracy dysku
twardego na sata enable lub disable. Jezeli dam disable to traktuje go jako
zwykly dysk ata (nie potrzebuje np. wtedy sterownikow do instalacji
windowsa). Moje pytanie brzmi czy jest jakas roznica w pracy dysku na tych
dwoch trybach? Wiem ze sata ma ogolnie wieksza przepustowosc ale czy przy
takim dysku (5400rpm) moze byc jakas roznica w szybkosci?