Re: Moduł postscript

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Fri 09 May 2008 - 00:14:59 MET DST

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fvvjto$sdh$1@inews.gazeta.pl...
> Mam drukarkę HPLJ 2015, która ma i PCL i postscript i jedyna różnica jest
> taka, że jak jakiś wydruk ma małe marginesy (tak ok. 2mm) to na PCL mi go
> obcina a na postscripcie drukuje idealnie. :-)
> Innych różnic nie zauważyłem.

To polecam taki test :)
- zainstaluj sobie drukarke pod dwiema postaciami - raz jako postscript
(PS), a raz jako PCL
- wez sobie plik pdf (a najlepiej kilka, niezbyt duze, po kilkadziesiat-max
200kb) i wydrukuj najpierw na PCL a potem na PS.
- Przy drukowaniu zwroc szczegolna uwage na wielkosc pliku wynikowego
(widocznym w obsludze windowsowego bufora drukarki), jaki potrzebuje
windows, zeby przetlumaczyc pdf'a na jezyk PCL i na PS.

Bez przejaskrawienia powiem, jakie ja mialem przygody:
plik pdf (firmowa gazetka) zajmowal ok. 120kb.
na sterowniku PCL w buforze wydruku urosl do rozmiarow ponad 800MB - problem
wykrylem tylko dlatego, ze zabraklo miejsca na dysku do wydrukowania 20
kopii), a predkosc drukowania pomiedzy stronami byla powalajaca - jakas 1str
/ min - wynikalo to zapewne z wielkosci pliku, jaki musiala przyjac
drukarka.

W PS zajmowalo to cos 200kb, wszystko wydrukowalo sie w 1,5 minuty. Nie
wspominam juz o tym, ze dokladniej odwzorowuje uklad strony z komputera z
uwzglednieniem marginesow, czcionek (ktore moga byc dolaczane do wydruku i
wysylane do drukarki razem z danymi do wydrukowania) i wzajemnego polozenia
obiektow wektorowych.

Takze jesli ktos zawziecie drukuje pdf'y, faksy z linuxa lub generalniej -
grafike wektorowa, to na pewno roznice odkryje... P

Z drugiej strony moge powiedziec, ze do wszelkiego rodzaju programow typu
office czy systemow ksiegowych, czy tez calych ERP duzo lepszym jest PCL -
latwiej toto oprogramowac, latwiej przenosic i rozszerzac rozwiazania (bo np
laserjet i deskjet maja bardzo podobna liste komend). Jest jezykiem duzo
sprawniejszym w implementacji wielu rozwiazan (np. kody kreskowe).

Pozdrawiam
Michal