Dysk sieciowy -- jaka obudowa?

Autor: Qba <qba7_at_op.pl>
Data: Wed 07 May 2008 - 10:15:43 MET DST

Witam.
Może ktoś z was bawił się w coś takiego i może coś doradzić.
Potrzebuję podłączyć do sieci domowej dysk SATA jako magazyn
na filmy, zdjęcia itp.

Wymagania:
- obudowa do dysku SATA 3,5"
- RJ45 -- będzie wpięty do routera
- prosta obsługa -- najlepiej by był widoczny w sieci jako
udostępniony dysk i by była możliwość go zmapować.
- współpraca z Vistą

By nie było, że niczego nie szukałem, podam co znalazłem:
1. WELLAND ME-747K ~165 zł

2. WELLAND ME-747GK ~220 zł
Tu różnice jakie zauważyłem:
- Gigabit (zbędny, bo dostęp będzie z 2 laptopów po Wi-Fi)
- wentylator w obudowie (lepsze chłodzenie/większy hałas)
- pełne wsparcie stosu protokołów TCP/IP -- nie do końca
rozumiem o jaki stos chodzi :)

I teraz pytania:
1. Czy opłaca się dopłacać do droższej.
2. Jak jest z wyłączaniem dysku -- czy można normalnie odciąć
zasilanie na listwie.
3. Czy coś takiego można zamknąć w średniej wielkości szafce
(czas pracy ~4-5h/dobę)

Mile widziane wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
Qba