Re: Choroba informatyka ?

Autor: sotb <so_tb_at_niespamuj.netu>
Data: Tue 06 May 2008 - 13:59:43 MET DST

Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
news:fvpclm$g9e$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Witam
> Od kilku tygodni boli mnie prawy kciuk - tak na oko w miejscu zgiecia. Czy
> to moze byc wiele lat pracy na myszce komputerowej ?
> W koncu pojawiaja sie rozne "choroby informatykow" ale glownie slyszalem o
> problemie nadgarstka (od myszki).

Problem nadgarstka to dość ogólnikowe określenie.
Zespół cieśni nadgarstkowej - to chyba medyczne określenie. Najczęściej
charakteryzuje się narastającym drętwieniem począwszy od małego palca.
Spowodowane jest przerastaniem wiązadeł, które z kolei uciskają nerwy.

Ludzie to różnie odczuwają, ale przeważnie nawet wyciągnięcie ręki do
pozycji takiej, jak przy używaniu myszki powoduje uczucie drętwienia.
Być może ból jest u Ciebie objawem takiej kontuzji.

SOTB