Re: Gdzie kupić kabel SATA 2m?

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Sun 04 May 2008 - 10:24:21 MET DST

> potrzebuję kabel SATA o długości 2 metry, ew. 1,8 i nigdzie nie mogę znaleźć. Na Alledrogo jest jedna oferta ale cena zaporowa -
> 32zł a ja potrzebuję 4 sztuki. Najdłuższy jaki znalazłem to 1,5m na 4max ale to za mało.

Jeśli naprawde potrzebujesz kabla SATA o długości 2 metrów
to masz poważny problem.
Interfejs SATA został zaprojektowany do pracy z kablami
o długości maksymalnie 1 metra,
po tej przekroczeniu ilość błędów w przesyłanyach danych
praktycznie uniemożliwia transmisje.

Co prawda istnieje rozwiazanie tego problemu, interfejs eSATA,
dla niego maksymalna długość kabli to 2 metry,
ale konieczność dodatkowego ich ekranowania
od zakłuceń elektromagnetycznych powoduje,
że są one kilkadziesiat razy droższe
od klasycznych kabli SATA.

PS.
Są oczywiście też inne rozwiązania: