Re: Karta Dzwiekowa do Grania - Tylko CREATIVE ?!

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Thu 01 May 2008 - 16:18:53 MET DST

Użytkownik "suskind" <suskind@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fvchtp$r97$1@inews.gazeta.pl...
> Witam !
>
> Czy zeby moc pograc z porzadnym dzwiekiem przestrzennym to trzeba wybrac
> Creativa ?! Czy inne firmy nie robia kart obslugujacyc EAX itp ?

Creative zezwolił każdemu implementować EAX do wersji 2.0. Czyli np.
wszystkie integry obsługują 2.0. A sporo gier ma jeszcze obsługę 2.0, po to
właśnie aby posiadaacze kart non-Creative też mogli rozkoszować się efektami
środowiskowymi (choć oczywicie 2.0 jest gorsze niż 5.0). Ale część gier
wymaga juz karty z EAX conajmniej 3.0/4.0 żeby włączyc efekty środowiskowe.

> Czyli jesli chce grac to mam do wyboru Audigy 2 ZS albo X-Fi ? Nie ma
> zadnej alternatywy ?

Chyba Asus (i może ktoś jeszcze) wypuścił kartę na jakimś chipsecie
non-Creative obslugującą EAX 4.0 (byc może Creative indywidualnie pozwolił
komuś na to). Ale nie jestem tego pewien, a poza tym nie wiem czy ta karta
jest lepsza niż Audigy / X-Fi