Re: Abit AV8 a PCI-lock

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Thu 01 May 2008 - 13:08:12 MET DST

Użytkownik "olewales" <invalid@invalid.com> napisał w wiadomości
news:fvavkc$rdb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Nie, nie potrzebuję pomocy/rady/informacji. Po kilku godzinach dłubania
> już wszystko wiem. Niech archiwum zachowa dla potomnych:
> PCI-lock _NIE DZIAŁA_ na tej płycie!

A skąd wiesz ? Jakim programem sprawdzałeś zegar PCI ? Everestem ?

> A już napewno nie tak jak powinno.

Czyli jak ? W 50% ? W 25% ?

> Lepiej ustawić FSB/8 i świadomie podkręcic zegar PCI o parę Mhz niż łudzić
> się, że "Fixed" blokuje go na 33Mhz. Dobranoc.

To nie lepiej FSB/9 lub FSB/10 ? Wtedy PCI może być z kolei trochę poniżej
nominalnych 33MHz, ale to praktycznie nie ma wpływu na wydajność żadnego z
podłączonych do niej urządzeń.

> --
> Pozdrawiam nieco sfrustrowany po walce z SB-Live!

To jakiś 10-letni Live ? Od początku wieku duża większosć kart PCI
wytrzymuje te ~37.5 MHz (a nieraz więcej). A 8x37.5=300MHz
BTW to chipset Via, powinna tam chyba być opcja (w biosie) włączenia 2 cykli
oczekiwania na magistrali PCI (2 Wait States) w miejsce jednego, co przydaje
się przy nadtaktowanej PCI.