Re: Zasięg routera Linksys WRT54GL

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:59:00 MET DST

Elminster wrote:

> Chcę umieścić router na 1 piętrze w jednym pokoju. Czy siła sygnału
> tego routera będzie wystarczająca, żeby Internet działał w 2 pokoju na
> tym samym piętrze? Na drodze sygnału będą 2 ściany (oddzielone
> korytarzem - korytarz 1 metr) łącznie jakieś 7 metrów do komputera i
> może 8-9 do laptopa.

Przy 7 m z 2 ścianami typu "wielka płyta" nawet WRT54GS na firmowym
sofcie (chyba max 68 mW) radzi sobie całkiem znośnie (noname'owy Marvell
PCMCIA na drugim końcu). A przecież w każdym GL można jeszcze w razie
potrzeby podmienić firmware na alternatywny, zamieniając tym samym
router w małą stację nadawczo-odbiorczą o mocy skromnych 250 mW ;-)

> Ściany niezbyt grube.

To chyba bardziej kwestia materiałów - np. WiFi wydaje się "nie lubić"
żelbetu.

> Laptop ma wbudowany wi-fi, a przy PC mam kartę USB Asusa. Będzie to
> działać, czy będę mieć problemy ze zrywaniem połączeń?

Zależy od różnych różności np. jakości/typu anten czy poziomu
zewnętrznych zakłóceń. Póki nie spróbujesz nie będziesz wiedział.