Re: LCD poprzez LPT

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:58:35 MET DST

W liście datowanym 11 stycznia 2008 (12:21:02) napisano:

> Witam Grupę,

> Czy ktoś z Was orientuje się może czy poprzez "przejściówkę" USB -> LPT (na
> przykład taką
> http://www.allegro.pl/item290916949_89_adapter_usb_lpt_zenski_db25_prolific_25_pin.html)
> można do komputera podłączyć wyświetlacz LCD (np. HD44780) z obsługą poprzez
> JALCD lub SMARTIE.
> Liczę na Waszą pomoc.

To już zależy od JALCD i SMARTIE. Nie znam, niestety tych programów -
zależy to od tego, jak są napisane. Jeżeli są to programy
"wysokopoziomowe" i komunikują się z portem za pośrednictwem API
windowsowskiego - to powinno działać.

Podobny kabelek, tylko z portem RS232 działał u mnie jak złoto, i bez
problemu używałem go do komunikacji z mikrokontrolerem (poprzez
terminal i nawet przez aplikację napisaną w C#).
Był w systemie zupełnie normalnie widoczny, jako COM3. Ten, o którym
piszesz, najwyraźniej też instaluje się w systemie jako LPT1 - są więc
spore szanse, że działać będzie.

100% pewności jednak nie będziesz miał, dopóki nie spróbujesz...

--
Pozdrawiam
 Yakhub