Re: Problematyczny UPS

Autor: kgb007 <kgb007_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:57:08 MET DST

Michal Kawecki pisze:

> Tu nie chodzi o obciążenie w trakcie pracy, tylko przy rozruchu. Jeśli
> odpalałeś kiedyś samochód w zimie to pewnie domyślasz się skali
> problemu.

Rozruchu, ale ja nie stosuje zimnego startu.

Komp ciągnie max 200Wat, ups według producenta daje realnie na wyjściu
420 wat (pozornie 700VA).

Zabawne jest to że jak serwis Ever odpowiedział mi na e-mail że

DO KOMPUTERA Z ZASILACZAMI CHIEFTEC POTRZEBA ZASILACZA EVER CONAJMNIEJ
1200VA

Wniosek prosty, serwis ever twierdzi że Ever 700VA/420Wat nie pociągnie
kompa ciągnącego mniej niż 200Wat, a to rodzi podejrzenia że podawana w
danych technicznych informacja "Kształt napięcia wyjściowego: sinus" nie
jest do końca prawdziwa.

> Zapewne to nie UPS się spsuł tylko akumulatory, więc całkiem
> niewykluczone.

Baterie nie są częścią UPS ??

Mam jeszcze Orvaldi 400VA i on był w stanie pociągnąć podobny zestaw
bezproblemowo ... niestety kupiłem zasilacz z pfc i już rady nie dawał
bo nie miał sinusa na wyjściu co zresztą pisał producent.

Powiedz mi co to za ups jeśli raz sygnalizuje przeciążenie a drugi raz
przy większym obciążeniu nie sygnalizuje i działa normalnie przy zaniku
zasilania.

Jak kupiłem tego Evera to dociążyłem go żarówką żeby sprawdzić czy da
rade i dał, później już komp pracował sam.

Więc jeśli to bateria to dziwne daje efekty bo jak szybko wyciągam i
wkładam wtyczkę z kontaktu to za 1-3 razem potrafi zasygnalizować
przeciążenie.

Faktem jest że Orvaldi 400VA działał 5 lat i nigdy mnie w ten sposób nie
zawiódł.

--
  Krzysiek