notebook wyłącza się sam - co może być przyczyną?

Autor: mastik <kokarys_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:54:47 MET DST

witam!
mam już nie nowego notebooka IBM, na nim WinXP. Od jakiś 3-4 dni zdarza się,
że w trakcie pracy dzieje się coś takiego:
zaczyna pracować dysk twardy (informuje o tym dioda), zaczyna szumieć
wentylatorek i po jakiś 3 sek. wyłącza się notebook.
Nie instalowałem żadnego oprogramowania w ciągu tych dni, sprawdzałem
notebooka avastem (wykrył "win32:ctx" ale on inaczej działa - z tego co
przeczytałem na necie), notebook podłączony jest cały czas do prądu (czyli
uprzedzając, odpada rozładowana bateria).
Jakby ktoś miał jakieś pomysły i ewent. dodatkowe pytania to chętnie odpowiem.
Pozdrawiam