Re: procesor wielordzeniowy? w2k i aplikacje

Autor: AmtoPm <amerger_at_gmail.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:54:38 MET DST

On 2 Sty, 10:19, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@polsl.pl> wrote:

> Szybki ;)

> Wykorzystuje zarówno wielordzeniowość, jak i HT. HT może
> nieoptymalnie, ale *potrafi* wykorzystać. Obsługiwane
> są co najwyżej 2 procesory/rdzenie.

> 10x szybciej raczej nie będziesz miał, jeżeli obecnie wąskim
> gardłem jest procesor. Najlepszym wyjściem byłoby po prostu
> napisanie programu od nowa tak, aby był szybszy. Nie ma bowiem
> sensu kupować nowego sprzętu jeżeli program jest zbyt wolny.
>
> Jak wielki zbiór danych ten program przetwarza? Setki mega-
> bajtów?
>
> --
> [...]

Aplikacja sprawdza kilkaset tysięcy rekordów, dokładnie to jest tak,
że sprawdza czy nowe dane sa juz w bazie i porównuje właśnie z baza
która ma kilkset tysięcy wpsiów. jak aplikacja dostanie zadanie, żeby
sprawdzić np. 200 nowych danych to działa ok. 30 sekund. Moim zdaniem
błednie jest zrobiona baza, tzn jest to sprawdzanie z kazdym rekordem,
zamiast z bazy alfabetyczną, gdzie algorytm powinno szybko dać
tezultat czy dopisać rekord do bazy czy juz jest.
Ile mógłby kosztować program do takich porównań plus opcja nie
sprawdzania danych zawierajacych okreslone znaki.