Bardzo maly komputer

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:54:23 MET DST

Witam
Interesuje mnie kwestia czy istnieje cos takiego jak komputer/serwer
wygladajacy (glownie chodzi o gabaryty) jak router czy switch - po to by
dalo sie takie cos upchac do szafki RACK 19"?
Juz wyjasniam o co mi chodzi......
Poszukuje urzadzenia, ktore moze funkcjonowac jak komputer, a wyglada jak
router czy switch. Chcialbym by pozwalalo ono na instalowanie aplikacji i
ich komunikowanie z internetem, wiec pewnie musi byc wyposazony w jakis HDD
i port RJ-45. Powinno byc wyposazone w mozliwosc podglagu dzialajacych
aplikacji w srodowisku graficznym z wybranego komputera z systemem Windows
(98SE/ME//2000/XP), czyli zebym mogl sie polaczyc ze swojego komputera z tym
urzadzeniem przy pomocy aplikacji a'la pulpit zdalny i obslugiwac dzialajace
na tym urzadzeniu programy, a takze je instalowac/usuwac.
Tak wiem, ze to samo uzyskam wstawiajac kompa x86 z jakims PII/III, ale
chodzi mi o to zeby przedewszystkim nie zajmowal miejsca tyle co "blaszak",
a po drugie - o wiele wazniejsze - by pobieral znacznie mniej pradu. Moj
dotychczasowy serwer dzialajacy w trybie 24/7 znaczaco podwyzszal rachunki
za prad - co w okresie jesienno/zimowym jest nie bez znaczenia.
Zatem czy istnieje takie urzadzenie o wymiarach switcha, a dzialajace jak
niewielki komputer?
Pozdrawiam
Paweł