Re: zalana klawiatura

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:54:21 MET DST

Użytkownik " Myś" <myszeczkakuleczka.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:flgbv6$ekn$1@inews.gazeta.pl...
> Cześć
>
> W czasie sylwestra ktoś robił drinki na moim laptopie i teraz nie działa
> kilka
> klawiszy. Może wiecie, czy:
> -Można jakoś sensownie oczyścić klawiaturę w domu (np. czy da się wyjąć
> klawisz)
> -Czy można wymienić klawiaturę bez utraty gwarancji?
> -Ile by kosztowała naprawa/wymiana klawiatury?
>
> Laptop to fujitsu siemens

Jesli sam tego nigdy nie robiles, lepiej oddaj do jakiegos serwisu, nawet
nieautoryzowanego.
Generalnie nowsze klawiatury zazwyczaj wyczyscic sie da, ale efekt rzadko
kiedy jest w 100% satysfakcjonujacy. Za to jest darmowy :)

Co trzeba zrobic:
- odlaczyc klawiature. Wydaje mi sie, ze FS nie plombowal obudow, zreszta
nie zawsze trzeba rozkrecac obudowe, czesto wystarczy odkrecic jedna lub
dwie sruby mocujace od spodu a potem wyciagnac klawiature... sam musisz
wyczaic sposob demontazu lub poprosic kogos, kto takie rzeczy robi
- odwracasz klawiature do gory nogami i sprawdzasz, czy ma dziurki, czy spod
ma zupelnie plaski. Jesli ma dziurki, to znaczy, ze mozesz przeplukac
klawiature woda (np. pod prysznicem). Jesli nie ma dziurek, to nawet nie
probuj. Na pewno nie rozkladaj klawiatury na czesci, bo te plastiki sa
bardzo slabe, latwo ulamac mocowania klawiszy.
- przy okazji sprawdzasz, czy drinki nie przeciekly do srodka laptopa, np na
plyte glowna
- jesli to tylko problem klawiatury, to super - pod prysznic na 5 minut,
potem suszenie (ja nie uzywam suszarki, tylko macham klawiatura, zeby krople
wyciekly, nie wyparowaly. Mozesz uzyc tez sprezonego powietrza, zeby to
wydmuchac...
- ja na wszelki wypadek odczekuje 1 dzien, zeby reszta wilgoci odparowala.
- potem zakladam z powrotem i sprawdzam efekty...

Na kilkanascie takich operacji chyba raz sie zdarzylo, ze klawiatura
odmowila wspolpracy, ale po ponownym przeplukaniu zaczela dzialac (chyba
jakas wilgoc mi zostala).
Pozostale klawiatury dzialaly duzo lepiej, chociaz nigdy tak, jak nowe
(czasem ktorys klawisz troche mniej, ale i tak sie zacinal)...
Ogolnie efekty zadowalajace...

Klawiatury do laptopow kosztuja od ok. 100zl do kilkuset, nie wiem, ile
kosztuje nowa do FS.

Pozdrawiam
Michal