Re: Jaki komputer do gier

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:53:06 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> On nie jest tu przedmiotem dyskusji, tylko jednym - niezbędnym -
> elementem dyskusji o *zestawie komputerowym*. Chodzi o zakup
> komputera, a w takim przypadku jest *konieczne* określenie jaki
> system ma na nim być zainstalowany i jaką kwotę należy w związku
> z tym doliczyć do komputera (jeżeli rzeczywiście należy).

Nie nie nie. Zestaw komputerowy to zestaw komputerowy; części, postykane
do kupy i działające razem. Oprogramowanie NIE jest częścią komputera,
choć pamiętam jakiś czas temu krucjatę MS aby nie wolno było sprzedawać
zestawów bez oprogramowania (w domyśle wyprodukowanego przez MS). Na
szczęście do tego absurdu nie doszło.

> Nie mam ochoty chować głowy w piasek i w związku z tym, że
> "ta grupa nie zajmuje się oprogramowaniem" (co jest oczywiście
> prawdą) udawać, że każda osoba kupująca komputer nie musi się
> martwić ceną oprogramowania, bo zapyta o to na innej grupie.

Nie baw się w "sumienie narodu", bo ci to nie wychodzi. Padło pytanie o
sprzęt i dla jako takiego wypadałoby udzielić odpowiedzi na temat. Nie
interesuje mnie w związku z tym czy będzie to pracowało pod Linuksem, XP
Stadion Edition czy świeżo zakupionym OEMem (nie uwzględnionym w podanej
kwocie bo to kwota NA SPRZĘT) - to już kwestia uczciwości i sumienia
pytającego. Nie popieram piractwa, ale to zwyczajnie nie miejsce do
dyskusji na ten temat.

Krótko mówiąc, uważam że "rydzykujesz".

> Jak ktoś napisze, że chce Linuksa to OK, pochwalę bardzo.
> Ale do gier na 99.9% potrzebne będzie Windows, a przy takich
> bardzo ograniczonych budżetach zakupowych mam zawsze silne
> podejrzenie, że na komputerze będzie instalowany jakiś
> korporacyjny XP Prof.

Twoje podejrzenia nie są tematyką grupy. Zgłoś zapotrzebowanie na
bardziej odpowiednią, np. pl.comp.sokol.podejrzenia i tam się z nimi
uzewnętrzniaj do woli.

--
|        Andrea           |Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H
AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD2600XT, Arctic Freezer 64Pro
2048MB GoodRAM PC-6400, Seagate ST3160815AS 160GB, WDC WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-111L, Samsung SM-960BF, Be Quiet BQT E5-350W, + Audigy SE