Re: dysk w obudowie 500 mb ?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:53:00 MET DST

obiekt pisze:
> dysk przenośny w obudowie, ze złaczem USB2.0 lub FireWire

Wolne są. Na USB 2.0 wyciągniesz jakieś 20, max 30 MiB/s.
Na FireWire 400 -- troszeczkę lepiej (~35 MiB/s może).

> a szyfrowanie nie zależy od mocy kompa i szybkości połaczenia z dyskiem

Chodziło mi o *wszystko*, a nie tylko o szyfrowanie.

To, czy szyfrowanie będzie zależne od szybkości komputera
zależy od tego, czy wybierzesz kieszeń w wbudowanym szyfro-
waniem (przyznam, że nie przychodzi mi na myśl żadna), czy
szyfrowanie z poziomu systemu operacyjnego (co jest względnie
proste i możliwe do wykonania z każdą kieszenią dyskową).

> żebym miał swoje foty,filmy,muzę w jednym miejscu a nie na np. 100 DVD,
> stał by sobie na półce i jakbym chciał znaleźć zdjęcie z 2005 roku to
> bym nie musiał
> przeglądać 10 DVD

A bierzesz pod uwagę, że jak Ci raz spadnie ten dysk z półki
to możesz stracić kilkaset gigabajtów za jednym zamachem?

> żeby jakbym go gdzieś wziął i zgubił, ktos nie miał uciechy

No cóż, poniekąd słusznie. Z drugiej strony, kieszeń 3.5"
trudno jest zgubić: jest duża i ciężka i raczej zauważysz,
że jej nie masz ;) Poza tym szyfrowanie wymusza często
instalację oprogramowania na komputerze, który ma korzystać
z danych zapisanych na dysku w tej kieszeni -- a to może
być niemożliwe lub trudne.

> wiem, no ale nie będę nim rzucał

Nie zawsze trzeba chcieć, żeby rzucić dyskiem.

> mam laptopa (T5500,1GB RAM) z z tym i tym

Najtaniej chyba wyjdzie zwykła kieszeń z eSATA i jakiś
program do szyfrowania partycji lub tworzenia szyfrowanych
woluminów wirtualnych.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |