Re: Jaki komputer do gier

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:52:46 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Ale tu nie ma miejsca na różnice zapatrywań. Jest licencja
> która określa wyraźnie czego nie wolno robić.

Licencja to tylko zwykła umowa. Nie stanowi norm powszechnie
obowiązujących które mówią ludziom "czego nie wolno robić". Czasem
niektóre z jej postanowień mogą być wręcz niezgodne ze wspomnianymi normami.

> Nie wolno
> używać wersji OEM na drugim komputerze

Na dwóch _naraz_ na pewno nie, bo wtedy w grę wchodzi "nielegalne
uzyskanie programu".

> i nie wolno używać
> wersji MSDN/MSDNAA do codziennej pracy.

Tak z ciekawości - a grożą za to jakiekolwiek sankcje karne czy ew.
odszkodowania? Oczywiście pomijam dylematy moralne, bo jak już
wspomniałem "pytający może zgoła odmiennie zapatrywać się na tą kwestię".

> Koniec, kropka.

Chciałbym żeby to było takie proste ;-) Niestety z tego co wiem ta
tematyka prawna to raczej "grząski grunt" nawet dla osób zajmujących się
niÄ… zawodowo.