Re: Problem z dyskiem twardym - bardzo prosze o pomoc

Autor: trednu <trednu_at_gmail.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:52:13 MET DST

On 2 Sty, 21:39, "Dominik" <dominikz1...@poczta.onet.pl> wrote:
> Witajcie
> Wgrałem sterowniki od płyty głównej które miałem na cd, teraz pytanie czy to
> że w kanale pomocniczym IDE mam napis "nie dotyczy" znaczy że wszystko jest
> ok??? czy może (już sam nie wiem) żle się zainstalowały sterowniki, albo
> może coś jest nie tak z płytą główna???

Wszystko wyglada dobrze. Nie dotyczy oznacza, ze nie masz nic
podlaczonego do IDE1 na plycie.
Mozesz przepiac tam CD ktory pracuje w UDMA2 na drugi port ale to
niewiele da i nie poprawi znaczaco
pracy dysku.

> [...]
> GoodRam, zakupiłem kolejną 1024 MB Kingsotana - fakt komputer szybciej się
> uruchamia, ale efektywniejszego wyniku na programie symfonia w ogole nie ma
> (kombinowałem już z kartą sieciową - wsadzałem inną 3com w złącze PCI,
> wsadzałem nową taśmę do dysku a płyta główna, podłączałem nowe kable
> sieciowe, żadna zmiana nie dała lepszego efektu. Napewno nie jest to wina
> serwera gdzie są dane ponieważ jest identyczny komp o parametrach
> problemowy, ma mniej pamięci bo 256 Good ram i inny dysk Samsunga 80giga,
> też 7.2000 - a efekt pracy na programie symfonia jest bardzo znaczący.

Wiesz mam wrazenie ze Twoj problem nie dotyczy dysku tylko szybkosci
sieci - jestes pewien
ze port sieciowy w komputerze jak i switch dziala z predkoscia Full
Duplex ?

> 1. czy coś może być źle ustawione w konfiguracji windowsa że na tym kompie
> problemowych wolno działa,

Ustalmy najpierw co wolno dziala - czy sam komputer czy symfonia ?

> 2. czy wina może kontrolerów dysku twardego albo może sam dysk już nadaje
> się na śmietnik

Z zalaczonych wynikow HDTach wynika ze dysk ma sie dobrze.

> 3. czy zakup nowego dysku rozwiaże ten problem??? skoro kombinowałem już z
> innymi podzespołami

Nie tedy droga. Najpierw opisz w jakich momentach odczuwasz to
spowolnienie w pracy na
tym komputerze - wtedy bedzie mozna cos poradzic.