przymusowa modernizacja

Autor: banner <coen_at_interia.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:52:05 MET DST

Witam,

Pisalem kilkanascie dni temu, ze padl mi komp.
Oddalem do serwisu, okazalo sie ze padla plyta.
Komp to byl Athlon 64 3200+ na ASrock Dual-Sata2 s939, 768MB DDR.

Przyznam, ze z kasa chwilowo nienajlepiej, ale cos z kompem trzeba
zrobic.
Serwis zaproponowal mi wymiane plyty na jakiegos Gigabyte'a (nie znam
modelu, rozmawialem tylko chwile przez telefon, jutro tam jade to sie
dowiem szczegolow) za kwote ok 160zl + pewnie robota to calosc wyjdzie
gdzies rzedu 200zl. Jednoczesnie mam swiadomosc, ze za 200zl bede
'stal w miejscu' jesli chodzi o zmiane sprzetu.

Dlatego zaczalem sie zastanawiac, czy nie lepiej dolozyc i
zmodernizowac kompa na jakis przyzwoity procesor i plyte. Wydaje mi
sie, ze jakis prosty Core 2 Duo bedzie dobry - komputer do zastosowan
domowych - internet, dokumenty, filmy, muzyka, troche grafiki w
Photoshopie i czasem jakies gry (ostatnio Wiedzmin - na Athlonie
chodzil na srednich detalach dosc plynnie - grafika Geforce 8600GT).

Zatem sprawdzilem ceny i:
Asus P5K - 340zł
Core2Duo E4500 2.2GHz 800FSB 2MB - 370zl
2x 1GB DDR2 Goodram 800MHz - 120zl
Razem - 830zl

Pytania w zasadzie mam takie:
Czy ten zestaw do Core2Duo powyzej to cos wzglednie solidnego za te
pieniadze? Jak za 100zl wiecej bede mial jakis znaczacy wzrost jakosci
to doloze, ale chcialbym sie mniej wiecej w tej kwocie zamknac. Jak
sadzicie?

Czy w takiej sytuacji polecalibyscie dolozenie 600zl czy moze taka
plyta za 160zl to nie jest dla mnie najgorsze rozwiazanie i nie warto
poki co kupowac takiego Core2Duo? Czy odczuje namacalnie poprawe
wydajnosci kompa w porownaniu z Athlonem 64 3200+ i tym starym
Asrockiem ?

Dodam tez, ze przed awaria myslalem, czy by nie kupic kosci 1GB DDR do
tej starej konfiguracji, co by miec w sumie 1.5GB DDR. To bylby
wydatek rzedu 150zl.

Przyznam, ze jestem troche w kropce. Za tydzien wylatuje do USA,
kupilem juz tam laptopa na Core2Duo, potrzebuje jeszcze calkiem sporo
kasy, zapozyczam sie tu i tam i wydatek rzedu 800zl wcale nie jest mi
potrzebny. Z drugiej strony komputer w domu trzeba miec dlatego
powaznie sie nad tym zastanawiam...
A jaka jest Wasza opinia?

Pozostale elementy mojego kompa:
HDD Seagate 250GB 7200RPM
Karta TV Winfast Leadtek
Zasilacz Topower 400W (nie pamietam dokladnie modelu)
LG DVD-RW kilkuletnie

Troche sie rozpisalem, ale akurat siedze u sasiada na necie, Wasze
odpowiedzi pewnie przeczytam jutro rowniez tutaj - przed wyprawa do
serwisu. Dlatego wolalem podac wszelkie moje rozterki.
Bede bardzo wdzieczy za Wasza opinie.
Pozdrawiam,
Coin