Wybór sprzętu

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:51:44 MET DST

Witam!
Stanąłem przed upgradem swojego komputera. Zastosowanie to głównie
praca "biurowa" (w windowsach), amatorska obróbka grafiki i od czasu
do czasu jakaś gra (Wiedźmin musi mi chodzić płynnie, niekoniecznie w
max detali).

Stary sprzęt to:
- Asus A7V8X-X
- Sempron 2400+,
- 1GB RAM,
- HDD 80GB (PATA),
- Radeon 9800 Pro Atlantis (AGP - niestety).

Wiedźmin, niestety, w niektórych obszarach wpada w slideshow.
Najwęższym gardłem jest procesor, ale jak już wymieniać procesor, to
na coś sensownego, więc trzeba wymienić też płytę, więc do zmiany musi
iść też RAM i grafika - Na ile zdołałem wyguglać, to nie ma chyba
żadnej sensownej płyty głównej pod C2D z AGP (poza jakimś ASRockiem)?

Do dyspozycji mam ~1100zł + to, co uda się odzyskać ze starego
sprzętu.

Mój wybór to (ceny wg. Komputronika, oczywiście orientacyjne):
- Core2 Duo E4500 (2,2GHz) - 412zł
- Asus P5B-MX - 202zł
- Kingston DDR2 1GB 800MHz CL5 - 94zł

Zostaje mi 300-400zł na grafikę.

Zależy mi na zostawieniu sobie maksymalnego luzu do przyszłych
upgrade'ów. Stare zostają napędy, obudowa i - na razie - dysk.

Docelowo chcę tam wsadzić 4GB RAMu i macierz 2 dysków na SATA - ale
całość musi działać już teraz.

Pytanie do Was:
1. Jaką grafikę za 300-400zł możecie mi polecić? (bardzo bym się
ucieszył, gdyby miałą pasywne chłodzenie)
2. Czy te pieniądze, którymi teraz dysponuję mogę rozdysponować jakoś
lepiej (może tańszy procesor, może inna płyta?)

--
Yakhub