Re: Głośnik a napięcie

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:51:01 MET DST

Pawełek wrote:
> a) te 10 V to jest na tych kablach co idą do głośnika

Eee, a skąd wiesz, ile tam jest? Poza tym napięcie nie ma tu nic do
rzeczy.

> b) czyli nie ruszy sie membrana?

Ruszy, ruszy... ale w zależności od skuteczności głośnika może grać cicho
i charczeć bardziej, niż teraz (bo pewnie nie jest to spowodowane mocą
głośnika).

> c) żebym ja jeszcze wiedział gdzie i jak tą impedancję sprawdzić

Odczytać z obudowy głośnika?:) W dużym przybliżeniu, ale często
pozwalającym na określenie impedancji odczytasz ją też omomierzem (mierząc
rezystancję).

k,