Re: zastosowanie GPU karty graficznej do obliczen naukowych a nie tylko do gier

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:50:13 MET DST

STranger <pisznaberdyczow@icpnet.uk> wrote:

> Tak, częściowo to prawda, ale co to za oszczędność skoro cały komp

Około 100 W. Ot dla przykładu u mnie teraz po 4 h pracy:

model name : AMD Sempron(tm) Processor 2800+

k8temp-pci-00c3
Adapter: PCI adapter
Core0 Temp:
             +27°C

fan1: 1171 RPM (min = 0 RPM, div = 8)
M/B Temp: +32°C (low = -1°C, high = +127°C) sensor = thermistor
CPU Temp: +32°C (low = -1°C, high = +127°C) sensor = thermistor

> chodzi (twarde dyski,

10 W

/dev/hda: WDC WD2000JB-32EVA0: 32°C

> wentylatory,

12 V * 0,16 A, czyli około 2 W na każdy, przy czym na chłodniejszych
bebechach mogą obniżyć obroty i wówczas zjadają pewnie nie więcej niż 1 W.

> grafika itp, itd)

Fakt, że grafa grzeje cały czas - nie wiem po co, nie wiem czemu nie
wyłącza się w momencie wygaszenia ekranu, ale nadal na pasywnym
chłodzeniu mam:

-- General info --
Card: nVidia Geforce 6200
GPU clock: 351.000 MHz
-- Memory info --
Clock: 398.250 MHz
-- Sensor info --
Sensor: GPU Internal Sensor
GPU temperature: 48C

jedynie 48 stopni.

> a tylko procek
> wykonuje rozkazy które obniżają jego temperaturę. To oszczędność mocno
> umowna i pozorowana. Bardziej opłacalne, żeby w tym czasie coś

Mylisz się - gdybym uruchomił system z nohlt, albo gdy po prostu wejdę
do BIOS-u i pozwolę mu tak pracować, to odczyty z sensorów rosną o
jakieś 10 stopni C, czyli różnica temperatury względem otoczenia rośnie
DWUKROTNIE.

> pożytecznego ten procesor jednak robił skoro komputer i tak jest
> włączony i służy do oglądania filmów divx, słuchania muzy w mp3,
> czytania newsów lub czegokolwiek co nie wymaga takiej mocy obliczeniowej
> jak do renderowania scen w 3D studio Max :)

Aha, czyli skoro komputer i tak zżera 100 W, to niech już sobie i drugie
100 W pochłonie?
Z samochodem masz tak samo, żadna różnica czy pali 7 l/100 km czy 15?

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/