Komputer i telewizor do jednego zestawu głośników przez rozgałęźnik jack - da się ?

Autor: Redart <redart_at_op.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:57 MET DST

Mam prosty zestaw głośnikowy 2.1 (chyba firmy SilverCrest). Subwoofer robi
jednocześnie za wzmacniacz i ma jedno wejście (jack) oraz wyjścia na dwa
głośniki. To wszystko.

Mam kompa i telewizor w jednym pokoju i sobie przełączam - raz kabelek do
karty, raz do wyjścia słuchawkowego w TV. Tylko chcę teraz to 'dorobić',
żeby tak nie manipulować pod stołem tymi wtyczkami.
Po pierwsze, chcę kupić przejściówkę EURO/inne, żeby nie wpinać w wyjście
słuchawkowe z przodu TV. Wygląda to prosto:
http://www.allegro.pl/item288657356_przejscie_svhs_3xrca_na_euro_z_przel_in_out.html
No ale to mi załatwia tylko wyprowadzenie głosu z tyłu TV (BTW. Czy włożenie
złącza EURO i podłączenie głośnika do wyjść audio wyłączy mi głośniki TV,
tak jak przy wyjściu słuchawkowym ???)

Bardziej złożone jest spięcie obu sygnałów w jeden. Mogłbym próbować TV
podłączyć do wejścia na karcie muzycznej i tak kombinować, ale się wtedy nie
da oglądać TV bez włączonego kompa, nie o to chodzi. Myślę więc o zrobieniu
najprostszej możliwej rzeczy - po chłopsku wpakować w wejście wzmacniacza
rozgałęźnik jack:
http://www.allegro.pl/item285999645_rozgaleznik_m_jack_gold_glosniki_sluchawki.html

Tylko no właśnie - ja chcę tu użyć rozgałęźnika do zebrania(nałożenia) dwóch
sygnałów, a nie
do rozdzielenia jednego sygnału na dwa wyjścia. No i mam wątpliwości, czy to
przejdzie. W szczególności np. czy karta muzyczna nie zgłupieje, jak się jej
na wyjście zacznie wbijać sygnał z telewizora i vice versa - telewizor też
na wyjście dostanie sygnał z kompa. A moze są
jeszcze jakieś ine jajca możliwe, np. masa na TV będzie inna niż w kompie i
mi będzie po zwarciu cały czas jakiś prąd między nimi płynął ? Albo, czy
urządzenia nie będą wytłumiać nawzajem swoich sygnałów (to chyba coś z
impedancją będzie trzeba poporównywać ?).

Jak to widzicie ? Chcę mieć rozwiązanie tanie i proste, żeby mi tu nikt z
rodziny nie musiał ciągle czegoś wciskać i przełączać.