prosba o porade - plyta glowna

Autor: Andrzej P. <spam_at_andrzej.net.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:44 MET DST

Witam,
planuje w ciagu miesiaca wymienic stary sprzecik na cos swiezego :)

Wiem napewno, ze sercem bedzie core2duo (prawdopodobnie E4500/E4600).
Jak zwykle mam dylemat zwiazany z plyta glowna.

Chcialbym cos _sprawdzonego_, w co ewentualnie za rok/dwa bede mogl
wrzucic mocniejszy procek (np. E6550/E6850). Generalnie chcialbym miec
mozliwosc na bazie plyty przez najblizszy rok/dwa lata dokonywac
upgrade'u czy to pamieci czy procka ;)

Chcialbym aby plyta miala rowniez mozliwosc stworzenia RAID 1 z dyskow
SATA (mam sporo dosc waznych danych i ich duzy przyrost, a pamietanie o
backupie nie jest moja mocna strona :> )

Wbudowana dzwiekowka i LAN na plycie to juz (chyba) standard wiec o tym
nie wspominam.

Komputer bedzie uzywany glownie do programowania C#/Java + internet +
biurowe programy. Nie gram i grac nie zamierzam, rozwazam wiec nawet
mozliwosc zakupu plyty ze zintegrowana grafika. Taka mozna chyba w razie
ptozeby wylaczyc w BIOS i dokupic "zwykla"? Czy plyty ze zintegrowana
grafika sa w ogole warte uwagi czy sa produkowane glownie do
supermarketowych komputerow ;) ?

Rozwazam dwoch producentow: Gigabyte oraz Asus.

Do tej pory wpadlo mi w oko kilka modeli:

http://szort.pl/GA-G33M-DS2R
FSB do 1333MHz, pamieci do 1066MHz, 1xPCI-E 4x, 1xPCI-E 16x
zintegrowane: dzwiek, LAN, grafika (Intel GMA 3100), obsługa RAID;
minus - tylko 4 x USB (potrzebny by byl pewnie dodatkowy kontroler USB)

http://szort.pl/GA-P35C-DS3R
j.w. + obsluga DDR3 i bez grafiki

http://szort.pl/GA-P35-DS3P
jak pierwsza pozycja z tym, że chipset P35 a nie G33 (czym to sie rozni?)

i ASUS

http://szort.pl/P5KC
obsluga DDR2+DDR3, RAID SATA, FSB do 1333

Czy ktoras z wymienionych plyt nadaje sie na porzadna baze? Nie bawie
sie w OC, potrzebuje sprawdzonego sprzetu do codziennej pracy przy
komputerze z perspektywa rozwoju ;)

Bede wdzieczny za wszelkie opinie, glownie o zintegrowanej grafice - czy
warto? A moze lepiej plytke bez i najtansza grafike "zewnetrzna"?

pozdrawiam

--
Andrzej P.
piszac na priv zamien spam na kontakt