płyta asusa, athlon i "załamanie" fsb

Autor: Reetah <reetah_at_reetah.org>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:23 MET DST

witam! mam następujący problem. składam komputer na starszej płycie
asusa a7m266-d, rev. 1.04. testując wstępnie bez podłączonego dysku mogę
ustawić fsb w okolicach 160MHz (w biosie) i mnożnik rzędu 12-13x (przy
pomocy drucików bezpośrednio w gnieździe, tzw. pin-mod).

przy powyższych ustawieniach procesor jest wykrywany, nie ma żadnych
zawieszeń przy starcie itp. problem pojawia się, kiedy podłączam dysk i
chcę uruchomić np. windowsy. oczekiwałem, iż w wyniku obciążenia
procesora konieczne będzie pewne zmniejszenie taktowania i mnożnika w
stosunku do wartości z "jałowego biegu". tak jest w istocie, ale
niepokoi mnie, iż system bootuje się gdy fsb nie przekracza 115MHz, co w
porównaniu z jałową wartością 160MHz stanowi znaczny spadek. tak
naprawdę, to nie wiem czy system się nie bootuje przy wyższych
wartościach fsb, ponieważ karta graficzna (agp, matrox 450) odmawia
posłuszeństwa i wyświetla czarny ekran z jednym zapalonym pikselem.

czy taki spadek użytecznego fsb jest normalny po podłączeniu dysku? czy
możliwe jest, że tak naprawdę wszystko działa, ale AGP nie wyrabia?

będę wdzięczny za sugestie i wskazówki dotyczące tego problemu.

R.