Re: Karta video do h.264

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:14 MET DST

Dnia Fri, 28 Dec 2007 20:41:06 +0100, Andrea napisał(a):

> A producent dalej twierdzi co innego:
>
> CoreAVCâ„¢ Professional Edition
>
> Plays everything that CoreAVC Standard Edition does but adds support for
> everyone that needs support for SAT TV, IPTV, DVB. For the highend video
> zealots CoreAVC Professional Edition even supports SMP processors like
> the Intel® CoreTM 2 Duo, allowing for even fast multitasking while
> playing back high-definition CoreAVC H.264 video.
>
> - H.264 Baseline, Main, High profile support
> - Interlaced support (PAFF and MBAFF)
> - SMP (multi-core CPU) support (limit 4)
> - GPU support (to be added**)
> [...]

W zasadzie racje masz. Tylko jak wytłumaczyć te dane:
http://www.digit-life.com/articles2/video/video_dec.html
W sumie stronka jest o wyższości CoreAVC na sprzętem ale przy okazji
wychodzą różnice (co prawda niewielkie) w zajętości procesora przy
odtwarzaniu poprzez CoreAVC miedzy Ati a GF? Skoro karta nie bierze udziału
w dekodowaniu powinno być równiutko.