Re: wybór laptopa - pomożecie ? :)

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:06 MET DST

Tomasz Domański pisze:
> czy mo?na prosi? o rozszerzenie tej wypowiedzi - temat mnie interesuje
> poniewa? planuje^ blaszaka odda? dziecku a sobie sprawi? "desktop
> replacement" w postaci jakiego? notka - minipc skutecznie wybi^(3)em sobie z

Dlaczego wybiłeś sobie?

> g^(3)owy a oszcze^dno?? miejsca jest dla mnie kluczowa - chce^ wywali? z pokoju
> stó^(3) na którym stoi teraz monitor, st?d pomys^(3) notebooka którego mo?na
> u?ywa? gdziekolwiek

No właśnie takiego dużego nie da się wygodnie używać *gdzie-
kolwiek*. Trzeba mieć dobre stanowisko pracy. Mniejszego
(do 15.4") da się (o ile znów nie jest jakiś cholernie ciężki
i ma sprawne i długo trzymające baterie) ale trudno znów na
nim poważnie pracować np. na fotelu.

> od razu dodam: gram okazjonalnie i raczej w starocie, filmów na kompie nie
> ogl?dam, notek ma w zasadzie s^(3)u?y? tylko do pracy i netu, przeno?no?? jest
> kompletnie nieistotna - czy przy tych za^(3)o?eniach nie znajde^ notebooka
> mog?cego zast?pi? blaszaka?

Albo idziesz w desktop-replacement faktycznie porządny (17".
może nawet w ogóle *bez baterii*), ale z gwarancją *dobrego*
stanowiska pracy (jakieś biurko czy stół), albo raczej jednak
w mini-peceta. Ja dużo pracuję (różne profile pracy: głównie
tekst w edytorach, sporo programowania, trochę grafiki) i
jestem przekonany: *nie da się* wygodnie pracować na notebooku,
szczególnie w "warunkach polowych". Dyski są za wolne, klawiatury
niewygodne, ekrany marnej jakości. Mysz i tak trzeba podłączyć,
klawiaturę czasem też jak jest dużo pisania. U mnie dochodzi
jeszcze obowiązkowo duży dysk zewnętrzny na przykład. I zasilanie,
bo jak pracuję, to jednak kilka godzin (a bateria cierpi).

Na stacjonarnym jest *dużo* lepiej. Monitor jest znacznie
większy i lepszy jakościowo. Klawiaturę mogę dobrać jaka
mi pasuje. Dysków mogę napchać do środka, pamięci tak
samo, procesor dowolnie wymienić na szybszy w razie
potrzeby. A komputery dzisiaj wcale nie muszą być wielkie;
największym problemem jest znalezienie fajnej obudowy
mini-ATX.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |