Uszkodzenie procesora?

Autor: Piotr L <lenartowicz.piotr_at_gmail.com>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:48:59 MET DST

Witam

Postanowiłem ostatnio usprawnić trochę swój wiekowy już komputer,
poprzez dodanie szybszego procesora (wymiana Athlon 1000 na Athlon Xp
1800+). Na nowym procesorze, niestety komputer nie uruchamiał się
prawidłowo (włączał się, ale na monitorze był cały czas czarny ekran).
Po zamontowaniu starego procesora (i update'cie Biosu) komputer
uruchamia się normalnie. Okazało się, że moja płyta (MSI K7T266 Pro2),
nie obsługuje nowego Athlona (Thoroughbred; 0,13 mikrometra),
obsługuje natomiast tylko procesory 0,18 mikrometra.
Następnie zainstalowałem tego Atlona XP, na innej płycie (obsługującej
go). Niestety efekt był taki sam.
Moje pytanie brzmi: czy możliwe jest, że ten Xp'ek uległ uszkodzeniu
przez to, że był na nieobsługującej go płycie? A może większe jest
prawdopodobieństwo tego, że już wcześniej był uszkodzony (skoro nie
uruchamiał się na tej drugiej płycie głównej)?
Sprawa jest istotna, ponieważ ten Athlon Xp, został zakupiony przez
Allegro. Jeśli okaże się, że niemożliwe jest uszkodzenie procesora
0,13 mikrometra za sprawą umieszczenia go na płycie obsługującej tylko
0,18 mikrometra, to będę upominał się o zwrot pieniędzy.

Pozdrawiam